Saturday, July 29, 2017

Implan Koklea - Aku bionik !! | Nukilan Hidupku♫♪♫♪

Implan Koklea - Aku bionik !! | Nukilan Hidupku♫♪♫♪

Wednesday, April 26, 2017

Serikan harimu dgn Kasih Sayang...




Pejam celik- pejam celik dah 15 tahun lebih kami mendirikan rumahtangga. Wah.. cubaan dan dugaan pahit manis ditempuh bersama.. biase la pasang surut kehidupan.. tak kaya tak susah.. tapi hati lagi tenang sebab ada orang tengok-tengokkan kita kan.. bagi ku kehidupan ini taklah sesusah mana.. yg penting hidup kena berpandukan AlQuran dan Al Sunnah.. hidup yg lebih besederhana adalah cara kita bersyukur dgn nikmat yg Allah berikan..





Baru-baru ini ada orang maklumkan bahawa si A dan B dan berantakan.. dek kerana orang ketiga.. perkhabaran duka ini aku sahut dengan beristighfar dan segera bermuhasabah diri.. 
Wahai sahabat, jauhilah zina, jauhilah perkara mungkar. 
Perkara yg tak baik segera dijauhkan. Jaga Akhlakmu baik-baik.. jagalah keluarga dengan sempurna.. InshaaAllah perkara yang mungkar dapat dijauhi. 




Menciptakan keluarga yang bahagia sakinah mawaddah warahmah dan keluarga yang islami adalah merupakan bagian dari salah satu tujuan pernikahan di dalam islam itu sendiri. 
Rumah tangga teladan islami adalah merupakan rumah yang selalu didambakan oleh setiap pasangan suami-isteri yang terdapat didalamnya ketenangan, kedamaian, kasih sayang dan dalam hadits disebut dengan Baiti jannatiy (rumahku adalah surgaku)







Setiap insan inginkan keluarga yang bahagia. Keluarga bahagia ialah keluarga yang dapat menghidupkan keharmonian dan kesejahteraan di dalam rumah tangga . Untuk itu keluarga bahagia perlulah mencapai tips-tips berikut :

  1. Mempunyai didikan agama 
  2. Pergaulan yang penuh adab sopan/ baik
  3. Merahsiakan masalah rumah tangga
  4. Keperluan hidup yang sempurna
  5. Sabar dan bertolak ansur
  6. Mendoakan kebaikan dan kebahagiaan keluarga
  7. Mengambil berat masalah keluarga
  8. Besederhana
  9. Kemantapan ilmu dan akal
  10. Keluarga yang berakhlak mulia
  11. Sentiasa bersyukur
  12. Merasa cukup dengan apa yang dimiliki


Hehe.. yg ni serba sedikit yg sempat di ambil semasa kuliah zohor di opis hari tu... jom2 kita amalkan bersama yea.. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...