Thursday, October 21, 2010

~ Yang mana satu ni ~


video

Minggu yg tak best arr.. SAP tak beleh nak buka, so analisis tak dapat nak buat.. tapi nyarislah bleh buat filing & semakan TNT staff..

Dalam kesibukan kerja di pejabat, Si Aishah sakit mata. Tampaknya saya & suami terpaksa bergilir-gilir menjaga Aishah di rumah.. moga2 si Aishah cepat sembuh ek..

Hujung minggu ini dijadualkan ada Kayak di Putrajaya. Dalam masa yang sama ada plak Sayembara Deklamasi Puisi . Celaru fikiran bila memikirkan yang mana satu nak di pilih. Kedua-duanya memang diminati sejak bujang lagi.


Pada mulanya memang hati girang tatkala mendapat kebenaran suami utk aku turut serta dalam aktiviti berkayak. fuhh.. bestnyer.. dikatakan kami akan berkayak selama hampir 6 jam mengeliling tasik- tasik di Putrajaya dengan bantuan Jurulatih yang berkaliber. Tak sabar rasanya nak pergi.


Sehinggalah pagi semalam, aku dapat call dari Perbadanan Putrajaya. Ingatkan dapat kerja.. huhu.. rupa-rupanya dapat jemputan utk Sayem
bara Puisi ini.. Sekarang ni masih lagi berkira-kira yang mana satu idaman kalbu..


K, take a break. Nak beri ubat pada anakanda tercinta, lepas tu lipat kain, masak.. macam2 kerja nak buat ni.. begitulah kerjanya bila ada di rumah. :)

Sunday, October 17, 2010

~ Terima kasih daun selasih ~

Jam di dinding menunjukkan 11.20 malam. Tak ku sangka begitu cepat masa berlalu. Dan tanpa diduga sudah lebih 8 tahun perkahwinanku. Ada pahit, manis yang silih berganti dalam kami mengharungi alam rumahtangga.


Baru-baru ini ada seorang sahabat menyapaku di pejabat. " Saya kagum akan diri awak Cyah, tangga kehidupanmu jauh berbeza dari yang dulu.." Lalu aku berkata." Emm.. setiap langkah yang kami lalui amat pahit untuk di telan, namun sebagai manusia biasa, hati kami perlu kuat untuk menempuhnya, sesekali ada juga tangisnya. Hanya padaNya kami mohon keampunan & petunjuk agar langkah kami tidak kecundang lagi." Tetiba air mata ni keluar dengan sendirinya. Beliau terus memeluk badanku sambil memberi kata-kata nasihat.


Kalau bab kehidupan ini, sebenar-benarnya aku tak boleh nak ceritakan pada semua orang. Terlalu menyentuh perasaan. Begitulah juga resam hidup semua orang, semuanya telah ditentukan sejak azali lagi.


k, cerita lain plak ek. Minggu yang best. Dapat duit subsidi rumah & dapat pulangan semula dari LHDN. Jumlah kedua-duanya dalam RM 700. Alhamdulillah sangat2. Macam tau2 jer dah sangap.. syukurlah. Lagi satu, kami di pejabat telah di beri taklimat dari AmBank. Tampaknya rumahku yang didiami sekarang akan direfinance semula ( tukar bank dari Maybank ke Ambank). Semuanya berlaku menjelang hujung tahun.. dah tentu nak pakai duit bagi persiapan anak-anak untuk bersekolah. Alhamdulillah!



p/s: Terima kasih pada TM, sebab benarkan kami bercuti sempena hujung tahun.. bestnya. blehlah bawa anak-anak bercuti sempena cuti sekolah. (
Ni antara sebab aku ni susah nak tinggalkan TM .. hehe.. )

Thursday, October 7, 2010

Doakan untuk Yaya ek..


Doakan utk Yaya ek..


Ni cerita adikku..
Pagi ni pun walaupun masih sakit perut & rasa tak sedap hati namun rasa bersyukur padaNya..
Aziah adik iparku yang ditahan dihospital, kian kembali pulih. Beliau yang tidak mampu bangun & berjalan hampir 2 minggu yang lalu, kini kembali pulih. Terima kasih pada teman2 yang sama2 membantu & mendoakan kesejahteraan beliau.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...