Monday, September 19, 2011

~ Rezeki & nasib ~

Dah 7 bulan transfer ke KL. ..hehe, kalo ngandung lagi 2 bln arr nak bersalin kan..

Dlm pada itu dapat perkongsian info dari teman kat Cyberjaya menyatakan yang diorang dah naik pangkat.. tahniah! tahniah ! kat Chu, Kuna & Siti Aminah.. dah naik gred tentunya naik gaji kan.. bestnyer..
dah rezki diorg.. takde la rase ape2.. hari tu ex-boss aku ada terserempak ngan hasben kat opis.. dia cakap rugi aku pindah KL.. kalo sabar sikit tentu dah naik pangkat..ada ke cakap macam tu.. ish..ish.. tak baik tau..


"Sekiranya kita tahu nasib mahupun rezeki kita pada masa akan datang.. nescaya kita pun takkan sanggup ke depan.." KIta perlu ingat rezeki, jodoh .. ajal mahupun maut, smuanya di tetapkan oleh Allah sejak azali lagi.." :)

Secara terus terang penghijrahan aku ke KL bukan kerana pangkat mahupun gaji..
gaji hasben pun dah cukup utk membantu aku.. hehe.. bukan ayat riak, tapi nak habaq jer. Penghijrahan adalah utk mencari.. menambah.. membaikpulih skill kojer ku yang aku rase kian jatuh merundung..tampak sangat pegi kojer pun tak disiplin.. orang lain pun sama juga tak disiplin tapi masalah diri sendiri pun payah ni... dah tu plak kija yang ala2 bukit.. setiap minggu ada jer 'dateline'.. orang lain siap buat 'direct selling' lagi.. sedangkan aku.. ni malas nak citer pasal orang ni.. ish..ish.. dah dah ler..

Syukur Alhamdulillah, bila dah berada di tempat baru ni.. aman sangat2. banyak betul kebaikannya. aku & lakiku pun dah jadi mcm 'loving couple'.. pegi kojer tu memang ler sorang jer, tapi kalo tak tipon..lain plak rasenyer..emm tak bleh nak digambarkan arr..karang jadi 'ayat2 cinta & bunga2 berguguran ' plak..kami berdua pun berganding bahu utk rumahtangga.. kalo tak dolu2.. gue ajer.. hehe.. suasana rumah pun kian ceria dgn bukaan kelas mengaji a lquran di rumah. Citer pasal kojer.. memang lain arr. tapi biase arr skop kojer akaun tak lari ke mana pun.. kawan2 pun dah makin ramai. Ada jugak aktiviti pejabat dah aku join antaranya BAKIT di Port Dickson & aktiviti amal di Tmn Sg Besi Indah mahupun aktiviti huha-huha.. TM Star arr..:)

Janganlah risau.. setiap orang ada rezekinya masing2. Rezeki mereka ke arah pangkat & gaji.. rezekiku plak ke arah kekeluargaan.. semuanya dah di tentu olehNya... begitu juga ngan nasib.. berbeza pada setiap orang.. mcm aku ni.. kekurangan tang kewangan ajer la... negatif ajer.. hehe.. tapi nyaris ada hasben yang baik hati.

Tiap2 minggu bagi belanja poket & duit minyak. walaupun itu sebahagian tugas suami tapi aku ni memang tak biase arr.. dolu2, mokcik kayo ngan duit OT.. hehe.. tapi skrg jatuh negatif arr..:(. aku redha akan takdirNya tapi tgh nak berusaha lah ni..agar tak jatuh lagi..

Pasal pelaburan.. hasben dok hint2 soh aku minta balik ngan sorang ni.. emm.. mcm mana nak minta ni.. tak tahu nak mulakan dari mana.. dari hati kecilku ini.. berharap & berdoa agar dibuka pintunya utk memulangkannya.. sikit ke sikit.. pulangkanlah ek.. ala.. tinggal RM1800 lagi.. ari tu dia masuk RM200.. nanti bayar balik ek.. :( ksian kat kita dek..
" hulurkan tangan ringgankan beban.. "


ok..ok.. entry yang terpanjang daa.. ni hujah merangkap luahan rasaku.. hehe..
apa pun smoga kita smua senantiasa dibawah limpah rahmatNya..


nak pegi kojer ni.. daa..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...