Tuesday, April 16, 2013

Sihat dan Kurus..


Bismilahirahmanirahim

"Pagi yang begitu dingin,
kebutaan hari yang menyenandungkan cerita,
tentang kebangkitan dan kematian,
kebangkitan bagi cahaya terang dan musnahnya kegelapan"

fuhh ayat2 yang begitu puitis.. suungguh aku jatuh cinta.. tapi untuk berkarya sampai ke tahap begitu..tak terkejar dek akal.. perlu imiginasi yang tinggi..macam aku ni..suka cakap2 yangrealiti.. yea arr berpjak di bumi yang nyata dan jelas.. bak kata orang perak" cakap bior terang".. hehe..

Kesempatan yang ada ini, nak juga ku tulis akan kegelisahanku.. 
sejak dua menjak ni.. alahai.. 
waktu pagi paling tak best.. sebabnya.. emm..
aku perlu memilih pakaian yang nak di pakai utk pergi bekerja.. sudah tentunya yang menutup aurat dan longgar kan.. bersesuaianlah dengan imej aku ..emm.. namun kebelakangan ini.. sedih bebenor..



Dolu2.. berat masa anak dara.. ada arr 40kg.. paling banyak 45kg.. sekarang ni.. emm.. dah naik mendadak.. 
nak nangis pun ada.. tapi macam biasa.. memberontak dalam hati jer.. tapi kalo bab makan. dok ngunyah jer.. dah jadi tabiat plak.. paling menyedihkan 50% dari pakaianku.. dah tak muat.. terpaksalah aku membeli baju yang size yang lebih besar.. aku ni bukan suka berlawa-lawa kalo p kojer.. blasah jer.. pakaian yang ada.. yg penting..tutup aurat dan longgar :)

fyi.. berat gue dah 66kg.. ayoyo..
kalo ikut ketinggiianku.. 157cm.. so berat badan ideal ialah antara 42kg ke 62 kg.. 
macam tak caya jer.. tapi itulah hakikatnya sekarang.. ini bukan lagi 'umpama mimpi dalam mimpi'..tapi realiti..

Semasa berkursus di Taiping,kami diberi pendedahan untuk "merangkak" ke Bukit Larut ( mendaki arr ).. huhu.. kami bertolak secara berkumpulan selepas solat isyak. Pelbagai rintangan di tempuh.. Ianya benar2 menguji kesabaran dan bertolak ansur dalam aktiviti berpasukan. Tak boleh penting diri sendiri.kalo ikut peluh, memang basah kuyup arr.. kami selamat sampai ke atas sana,kira-kira jam 12tgh malam. Selepas tu.. turun ke bawah..dan sampai jam 2 pagi. 


Secara peribadi, akiviti sebegitu memang baguss.. memang bisa kurusss kalo dibuat ulang2.. hehe.. tapi almaklumlah dah berumahtangga ni, tak sempat nak buat..sebabnya rumahtangga diutamakan. nak berjogging pun aku malas..tapi kali ni aku tekad..kalo makan2 ubat ni.. aku tak percaya arr.. lagi pun perlukan duit yang banyak..



"Allo Cik Yah.. tolong jaga berat badan awak.. tolonngg lah.. demi kesihatan dan di hari2 kemudian.. awak patut berubah! "


itulah ayat2 dari ku untuk diri ku..hehe..


Sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...