Wednesday, December 28, 2011

~ Nonton Wayang bersama keluarga~



Baru naik kojer hari ni..cuti2 hanya di rumah bersama anak2 menghabiskan masa hujung minggu kami dengan mula menyemak buku2 yang baru di beli di kedai koperasi sekolah.. sesi menulis nama & kelas pada buku2 yang di beri.. lenguhnya.. tapi heppi sbb dapat buat bersama anak2.

Semalam plak.. pegi nonton wayang di The Mines bersama suami, anak2 & adikku-Izzati..
bukan ombak Rindu ek.. hehe.. nonton citer Alvin and the Chipmunks 3. Ni permintaan dari anakku Hafiz.. so layan jer arr. Ternyata mereka smua gumbira.. kami ni pun asyik bz jer... ..cuma yang tak bestnyer masa nonton..si Aishah dok bising2 "apsal TV ni besar sangat..kat sini takde eletrik ke..gelap jer bla..bla..".. tahan jer la melihat gelagatnya yang kerap bertanya padaku dalam gelap tuu..

Alhamdulillah.. dah 2 malam start baca Alquran smula.
Dah masuk ayat ke 255 surah Albaqarah. Kali ni bacaan diiringi dengan terjemahan, maka sesi mengaji pun lebih tenang bila mana bacaan yang dibaca difahami. Targetku, agar bacaan Al quran kali ini akan lebih lancar..biarlah lambat..asalkan dapat..lebih tenang. tak perlu ribut-ribut..


nota ilmu:

Sesiapa yang membaca ayat Kursi dengan khusyuk setiap kali selepas sembahyang fardhu, setiap pagi dan petang, setiap kali keluar masuk rumah atau hendak musafir, InsyaAllah akan terpeliharalah dirinya dari godaan syaitan, kejahatan manusia, binatang buas yang akan memudaratkan dirinya bahkan keluarga, anak-anak, harta bendanya juga akan terpelihara dengan izin Allah s. w. t.

Add Image

1 comment:

Hannaz Haney said...

alhamdulilah.. bertambah ilmu hari ini walaupun dah tau sebelum ini.. kadang2 terleka seketika... tq dear..

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...