Sunday, January 1, 2012

~Tahun 2012 ~


Alhamdulillah.. dengan izinNya kita dapat bersua lagi.. ya bedi-bedu.. :)
suara ceria..bersyukur kehadrat Ilahi.. semua yang berlaku telah direncanakan sejak azali lagi. Alhamdulillah juga sebahagian impian tahun lalu telah pun dapat dikecapi... btul arr.. HIDUP ini kena pasang niat yang BAIK..berusaha & tawakal padaNya.

Bukankah Allah pernah berfirman:-
“Jika mereka berpaling (dari keimanan), maka katakanlah, “Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Tuhan selain Dia. Hanya kepada- Nya aku bertawakal dan Dia adalah Tuhan yang memiliki ‘Arsy yang agung”. (TMQ. at-Taubah [9]: 129)

Hari ni bermula-lah tahun 2012. Maka dengan itu, secara automatiknya umur kita semua tambah satu lagi( walaupun besday lambat lagi..). Begitu arr.. lagi banyak nombor, lagi arr berkira-kira akan amalan yang telah dilakukan. Hitung dosa hitung pahala..

Tampaknya tahun ni perlu bekerja keras lagi untuk mencapai kejayaan.
Antaranya melanjutan pengajian ke IPT disamping meneruskan pengajian Alquran bersama anak-anak didikku yang kini dah mencapai 12 orang. :)..memang meriah rumahku sekarang ini.

Moga2 hari-hari yang bakal kami lalui dengan tenang. Ya Allah!berikan kekuatan pada hati-hati kami. Dan biarkanlah ianya bersandarkan keimanan dan kesabaran. Ameen!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...