Thursday, July 26, 2012

Ramadhan datang lagi..


Ramadhan datang lagi
bersyukur kepadaNya kerana diberikan peluang untuk menunaikan ibadah puasa
walaupun keadaan fizikal yang taklah berapa sihat namun sebagai insan yang bergelar islam kugagahi jua.. kan puasa itu wajib ke atas smua orang islam.. 
yea benar aku tengah berbadan dua namun itu bukalah tiket untuk tidak berpuasa..InsyaAllah babyku memahaminya.. (sambil menggosokkan perutku..mengalunkan zikir padanya..) 
Pada teman2 yang sepertiku..mungkin tips dari Dr Zubaidi di http://drzubaidi.com/blog/?p=1949
boleh membantu anda smua..

Hari ni dah 6 Ramadhan, dua hari yang lalu.. kalo mengikut bulan islam 4 Ramadhan 1398 yang lalu aku dilahirkan di Hospital Kuala Kangsar.. wah2 dah 34thn usiaku skrg.. 
Alhamdulillah.. aku bersyukur akan nikmat & hidayah yang diberi olehNya..moga2 keimananku akan lebih bertambah.. tambah usia bermakna pendek lagi juga lah perjalanan hidup kita, kan.. maka dengan itu moga2 amalan yang baik dipertingkatkan.. yang buruk2 tu dijauhkan... Ameen.

Kesempatan yang ada ini.. 
nak ucapkan Selamat Hari Lahir buat suamiku yang terchinta.. 
saudara Wan Fadley Bin Wan Abdullah.. yang ke berapa ek.. ada arr.. apa pun usiamu..uban penuh dirambutmu.. hatiku tetap padamu.. cewah.. cewah..
kehidupan yang kita bina tentunya ada pasang surutnya..tabahkan hati untuk menempuhnya dengan hati yang penuh redha.. kemewahan bukanlah segalanya dalam hidup..jangan lupa tipon Ma di kampung dan ucapkan terima kasih kepadanya..

Pagi kelmarin dapat sms dari sahabatku Saudara Naim( teman seperjuangan semasa di KK suatu ketika dahulu).. Innalillahiwainnalillah hiroji'un.... beliau memaklumkan yang ayahnya telah meninggal dunia di bumi UK pada petang sabtu yang lalu..dan kini jenazah telah selamat dibawa pulang ke Bandar Tasek Selatan, KL. 
Semalan, ayah beliau telah dikebumikan di tanah perkuburan Salak South. 
Alfatihah untuk Tn Haji Ghazali yang merupakan anak watan Padang Rengas, Kuala Kangsar. Untuk Naim dan keluarga ~ takziahku ucapkan.. doaku moga2 ayah beliau di tempatkan dikalangan orang2 yang beriman. Alfatihah.

k, nak bersiap ni.. nak pegi kojer.. 
Selamat Berpuasa buat smua.. jgn posa yang yuk ek!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...