Saturday, July 16, 2011

~ Majlis Ilmu di PD- Seminar Muslimah TM ~

Pagi yang dingin. Syukur ku panjatkan kehadrat Ilahi kerana masih lagi diberi peluang untuk beribadat padaNya. Sebagai insan yang kerdil, amalan yang tidak seberapa menjadikan diri aku ni kekadang keliru ngan apa yang dilalui.. " Ya Allah teguhkan imanku untuk bersamaMu Ya Allah.. moga2 diriku, keluargaku, muslimin & muslimat dibawah limpah kasih sayangMu."

Mood yang gumbira ni.. walaupun minggu ni adalah minggu yang paling sibuk, namun Alhamdulillah aku gembira dengan kehidupan yang dilalui sekarang..

Minggu lepas, dalam kekecohan "kempen BERSIH dikotaraya",ku sibuk-sibukkan diri menghadiri seminar Muslimah TM yang telah berlangsung 2 hari di Port Dickson.

Objektif seminar ini adalah untuk menghayati kepentingan aqidah dalam kehidupan harian, mengenalpasti cabaran-cabaran aqidah terkini dan merapatkan hubungan silaturrahim antara ahli BAKIT Pusat dengan BAKIT negeri-negeri. Ceramah dan sessi motivasi disampaikan oleh Dr Robiah K Hamzah, Ustaz Hasnul Hizam Hamzah dan Hj Mohd Zainal Badri Mustafar. Lain-lain aktiviti yang diadakan termasuk qiamullail dan sukaneka.


Tema di hari pertama- kami dikehendaki memakai baju berwarna 'hijau'.
ceramah disampaikan oleh Ustaz Husnul Hizam

petang~ riadah plak
-ala-ala kanak2 riang.. kepit bola ping pong dgn copstik-



melompat lebih tinggi
main lompat dalam guni.. ni baru btul kanak2 riang..



Tema hari kedua- warna coklat pulak..ni smua dari BAKIT KL
sessi bergambar bersama Pengerusi Bakit Helwa ( Pn Hairiah Md Top ) & Datin Sri Syaifah Aamaenah AlJunid yang juga isteri kepda Dato' Zam Zairani ( CEO TM )



Secara keseluruhannya, kami berpuashati dengan pengisian yang diberikan dan berharap program ini dapat diteruskan pada masa akan datang.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...