Wednesday, April 18, 2012

~ Allah menentukan segalanya ~

Assalamualaikum..
hari2 yg dilalui sepanjang minggu ini penuh keinsafan..

14.4~ sabtu, ada exam kat OUM caw BBB..emm alhamdulillah :)

15.4 ~ ahad, pagi - Iena jiranku memaklumkan jiran kami di jln 2/6 telah meninggal dunia secara mengejut di rumahnya pada jam 5.30 pagi. Kami berkesempatan menziarahi keluarganya di surau. Jenazah tersebut berumur 58thn dan masih belum berkahwin tinggal bersama keluarga adiknya di situ. Jenazah tersebut di bawa pulang ke kampung halamannya di Sg. Petani, Kedah setelah dimandi, di kapan & disembahyangkan..

16.4~ menjalani kehidupan seperti biasa.. hepi2 selalu. Alhamdulillah, dah bleh makan nasi..tapi nasi goreng jer..nasi putih'cannot' lagi arr..
doktor soh banyak makan buah2 yg segar seperti tembikai susu, epal hijau serta kismis & kurma bagi mengembalikan tenaga badan yang kian merundum di kala ini..


17.4~ dapat idea.. nak p jalan2 ngan family sempena cuti pekerja ni. InsyaAllah nak p Penang.. tempat hasbenku belajo dolu2 hehe.. utk rekod, kami tak jalan2 dah sejak Dec yg lalu.. so insyaAllah kasi relax arr.. & menghabiskan masa bersama anak2 yg dok meronta-ronta tak dapat jalan lagi.. ish..ish..( ni pun sebab musin bonus di TM arr..alhamdulillah ) lagi pun plan nak ke Langkawi hujung tahun ni terpaksa di tangguhkan kerana waktu itu.. tak sesuai.. hehe..



18.4~ awal pagi..WAH menangis dek kerana dok siap jadual sekolah utk hari ini... colour water yg WNFA main, ntah ke mana hilangnya.. WAH ku hantar ke sekolah stlh alatulis tersebut dijumpai.. :),
pagi ni juga kelihatan 'jem' sikit..
Ya Allah ! sekujur tubuhkaku di lebuhraya itu..! kelihatan seorang lelaki duduk disisinya... takde plak keter yang berada di situ.. yang pasti darah yang banyak membasahi bumi..'


Janji Allah pada manusia bahawa mati itu benar, alam barzakh itu benar, dibangkitkan di padang masyhar itu benar.

Terkesan atau tidak hati kita taktala meninggalkan jenazah di situ? hanya Allah Yang Kuasa dan diri kita sahaja yang tahu.

Oleh itu sama-samalah kita mengingati MATI.

2 comments:

Angah said...

pregnant ke

Impian Serikandi said...

:).. begitulah kire2nyer angah..
Alhamdulillah.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...