Wednesday, November 2, 2011

~ Adik-adikku ~

di Majlis perkahwinan Eni..di Kuala Kangsar.
Dari kiri;- Najiha, Wani, yg lain smua sepupu..(abg Gee, Iqa, Yanty & Fiza
)

Adikku Wani dah abiskan pengajiannya di peringkat Diploma & sekarang ni tgh menunggu panggilan ke universti bagi menyambung pelajaran ke peringkat Ijazah. Sebagai seorang kakak.. gembira & terharu pun ada...

Najiha dan teman2 di KPM, Seri Iskandar.

Ada sorang lagi ni.. Fatin Najiha pun bakal menyambung pelajaran di peringkat seterusnya. Buat masa ini peringkat Pra di Kolej Profesional Mara Seri Iskandar. Kemungkinan bakal melanjutkan pelajaran dalam Computer Science atau Accountancy..kalo nak ikutkan dulu, result mereka berdua taklah hebat mana.. tapi dengan peluang kedua yang diberikan oleh MARA, mereka berusaha untuk lebih baik lagi..
InsyaAllah. Adik2 perempuanku sedang menaruhkan masa depan mereka dengan pencarian ilmu ..Alhamdulillah.. alhamdulillah. semuanya dengan izin Allah.

Kalo nak ikutkan dahulu, mak aku tak berapa galakkan mereka sambung belajar apa lagi adik-adik lelakiku yang 'kureng' sikit dgn bab2 belajor ni.. Tapi biase arr, akaknyer ni lah yang dok ngongek2 habis-habisan untuk mereka terokai masa depan.. abah pun sama.. cuma biase arr org tua.. 50-50.. boleh ke? Sebagai seorang kakak, ku lakarkan cerita masa depan mereka tatkala result SPM mereka yang ala2 sangap.. ( dolu arr). Peluang yang diberi digunakan sebaik mungkin...

Satu cabaran jugak kat aku bila melihat adik kawan-kawanku mencapai kejayaan di peringkat SPM.. sekolah plak asrama penuh.. sah2 banyak A nyer.. hehe..

Untuk adik2 ku.. Wani & Najiha ~ sebagai seorang kakak, akak teruja akan kalian. Truskan usaha murni untuk berjuang di bidang ilmu demi masa depan. Letakkan agama di depan sebagai landasan hidup moga2 apa yang diimpikan direalisasikan.

Semoga kita berjaya di dunia mahupun di akhirat.. ingatlah, smuanya untuk mencapai keredhaanNya.


nota kaki ;- yang masih bersekolah.. Izzati & Iskandar.. fuhh ramai tu.. :). walaupun ada adik ramai.. tapi kami bahagia.. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...