Wednesday, May 23, 2012

Mee Kicap Super Kinta

Tetiba plak teringat Mee Kicap,waduh.. bahaya btul aku ni.. 
dok tringat tapi kalo dah dapat.. masa nak maggie kari pun macam tu.. nak.. nak.. tapi bila dah dpt, baunyer plak lari tema dr yang aku nak.. trus tak jadi.. nyarislah Wanie abiskan.. lps tu hasben beli nasi arab.. pun macam tu jugak.. walhal itu lah fabret gue sblm ini.. mak abah kat Terengganu n Perak pun suka.. ( siap tapau bawak balik kg tuu.. hik..hik.. )


Mee Kicap.. Mee Kicap.. kali terakhir makan kira2 15 thn yg lalu. 
waktu blajo kat Ipoh suatu ketika dahulu.. gerainyer di tepi Super Kinta 
( berdepan dgn Mc'D ), masa tu aku nampaklah bapa sedaraku yg ku panggil Paksan n the geng ( MBI) tgh dok sibuk buat jambatan kat situ.. heheh... waktu tu kawan bawakan.. rhupe kedai macam nak runtuh.. tapi pelik ramai btul org yg makan kat situ.. bila dah makan.. 2 mangkuk tu.. fulamaakk.. mmg sedap...tambahan plak org belanja, lagi arr sedap nak makan kan.. :), terima kasih kat kak zai n kak Ijan sebab memperkenalkan Mee Kicap kat gue..

Andai dapat diberi peluang.. nak singgah Ipoh lah.. walaupun kenangan kat Ipoh n sekitarnya dah tinggal sejarah hidup, tapi tempat2 mcm ni teringat-ingat jer.. tapi bilalah agaknya dapat ku singgah..uhukk..uhukk..

wahai teman2 ku, kat KL ni kat mane nak cari ek? dah tak sabar nak tunggu minggu dpn.. Iena temanku nak bawak jln2 ke Tang Ling ( blkg Masjid Negara) katanyer kat situ ada Mee Kicap.. agak2 sama tak ngan kat Ipoh.. wait n see ek. nnt akan ku ceritakan..

k.. nak bersiap utk balik.. tata..

2 comments:

Hannaz Haney said...

Selera mak buyong mmg mcm tu... huk3x... sabor aje ler..

Impian Serikandi said...

tu arr.. risau jugak.. nak..nak.. tapi bila dah dpt, makan nyer tidak...uhuk..uhuk..help..help..

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...