Tuesday, February 19, 2013

Naluri seorang ibu II

Assalamualaikum..
Pejam celik umur Asyraf dah berumur 3 bulan 10 hari.
Baru baru ni Asyraf terkena chicken pox. kelam-kabut kjap..Alahai dik baru lepas demam dah kena chicken pox pula. Oleh kerana Asyraf tak sihat maka kami laki-bini bergilir-gilir arr menjaganya di rumah. Alhamdulillah kini beliau kembali sembuh.

Tapi tuu arr.. Uminya plak yang demam.. gagahkan juga arr ke opis .. yea la last week datang kojer pun sehari jer..
kojer..kojer..kojer... mmmg enjoy dengan kojer ni..
kalo bab2 kojer yg lain.. insyaAllah..i can do it. 
but kalo bab2 jawab tipon, memang aku kecualikan arr. Almaklumlah suara ala2 Mr Hariah.. bukan Mrs Hariah..harap2 smua akan kembali pulih 2-3 hari lagi.

Dalam pada itu, naluri hati seorang ibu terpanggil lagi. 
Kali ini, kita digemparkan berita "Kes dera baby oleh Amah di Pahang". Video CCTV Pembantu Rumah Indonesia Dera dan Lambung Bayi Yang Berusia 4 Bulan Di Kuantan. Tak sampai hati nak nengoknyer apa lagi nak letak kat blog.. Berita mengenai penderaan bayi yang berusia 4 Bulan telah disiarkan semalam di Buletin Utama TV3. Memang sangat terkejut melihat video cctv yang disiarkan.. serriaauunyer...

Pembantu rumah Indonesia itu telah melambung dan membaling anak majikannya seperti bantal sehingga membuatkan anak majikannya terjatuh dan menangis tanpa henti.
Yang peliknya boleh plak majikannya meninggalkan anak keciknya bersama amah yang baru sehari tinggal dengannya..
kalo ikut pengalaman arr, sepatutnya biarlah ada orang lain yang memantaunya.. at least 2 bulan.. baru ok.InsyaAllah.  
walaupun pasang cctv, korang tengok arr.. anak kecil yang tak berdosa tuu sempat arr dideranya untuk beberapa puluh minit.. barangkali waktu anak kecil itu dimandikan pun dideranya.. ( takde cctv di bilik air kan..)waallahu'alam..

Namun begitu, kita smua menarik nafas lega apabila semalam kat Mahkamah.. amah tersebut telah dijatuhi hukuman penjara 20 tahun.. Alhamdulillah.. itu yang terbaik. walaupun ramai pihak tak berpuas hati tapi cukup memberi pengajaran untuk kita smua.. sama ada sebagai ibu bapa mahupun orang2 biasa. 

Zaman sekarang ni amatlah susah nak mencari orang yang betul2 dipercayai. Hanya iman dan takwa yang membezakannya.. marilah sama2 kita memperbaikinya dengan mengaudit semua ketakwaan kita kepadaNya..
 

1 comment:

Angah said...

semoga cepat sihat ye...

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...