Wednesday, May 9, 2012

~ Ayah Langku part 1 ~


Salam smua.. dalam kesibukan keluarga & kerjaya, kami sekeluarga diberi ujian oleh Allah. Sudah hampir 2 tahun, sepupuku Saiful yang meninggalkan kami smua. Dan kali ini, ayah lang yang kami sayangi pula telah pergi meninggalkan kami smua pada petang ahad kira2 jam 4.30ptg di Hospital Port Dickson, Negeri Sembilan. Beliau merupakan adik makku yang ke 3 dari 7 adik beradik :(. 

Sebenarnya dalam kesibukan menguruskan rumahtangga, pagi ahad jam 10 pagi, aku menerima panggilan dari adikku Fendi yang mendapat maklumat dari Chu ( adik mak di Taiping ). Katanya AyahLang di Hospital Port Dickson. Beliau ditempatkan di bilik ICU dan doktor memerlukan saudara terdekat untuk maklumat lanjutan. Kelmarin, Ayah Lang telah ke PD bagi meninjau kawasan projek. Beliau rebah di depan Hotel kira2 jam 3.00pagi.

Aku yang masa tu dah mula 'panic' dan memikirkan ayat yang sesuai nak citer kat husben yang pada masa itu sibuk bergotong-royong di taman kami. Aduss.. risau la plak, taku2 tak dapat keizinan darinya. Tanpa berfikir panjang terusku capai telefon nokiaku ( yg kadang2 ek-ot.. ada lin.. takde lain..) alhamdullillah.. yes! yes! abang jawab..abang jawab.." Abang, dah abis gotong royong ke? kalo dah Yah nak ajak ke Hospital PD, ayah lang kat sana.. di ICU". aku mula bersuara." Iyea? abang dah abis, sekarang tengah makan2 jer.. ok, lets go Yang, tapi jang lupa ambe Hafiz kat sekolah".. Wah.. dalam hati ada taman jap, walau sebenarnya hati abangku ini yeay..yeay.. rock arr. Aku plak hampir terlupa yang anak terunaku masih bertaekwando kat sekolah.. kik3..lantas kucapai kunci keter & menghidupkan enjin keter sambil menyidai kain diampaian. Apa lagi.. berdezzzoomm.. menuju ke sekolah untuk mengambil Hafiz yang baru abiss kelas. Dan kini misi kedua bermula..

3 comments:

imine said...

salam takziah cyah.

btw, cyah further study kat oum eh? way to go!! terus sukses!

Unknown said...

Assalamualaikum,
Terima kasih Dr Taha.

Yup..saya ambe kat OUM sbb waktunya yg fleksible & dekat ngan rumah.
lama menyepi, masih di Australia ke?

imine said...

Sama2 Dr. Cyah. :)

Saya lum lagi Dr le .. lama lg kot huhu. Ada kat sini lagi (Ozie). Doa2kan le eh. Sy pun doakan cyah bjaya dlm study di OUM.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...