Saturday, January 7, 2012

~ Kesah semasa ~

Terasa rindu plk nak mengarang.Tapi biase arr, tak terer arr. Tapi bila nak mengarang..berjela-jela panjangnya. tampaknya tahun ni tak slalu kot nak tulis2 kat blog ni..sekali-sekala ajer arr..lmaklumlah statusku akan berubah..InsyaAllah...

Hari khamis yang lalu MC~Sememangnya dah 3-4 hari tak sihat ( demam dan batuk) tapi hari rabu yang lalu memang tak larat sesangat. Minum air banyak2 pun tak ok jugak.. Apa lagi bekalan ubat yang diberikan Doktor pun tak layan jugak.. ni btul2 panahan di awal tahun. takpe2, Allah mengujiku..cuci dosa2 kecilku..kan :)

Dan hari Jumaat malam sabtu, seperti hari-hari sebelumnya ada Kelas Mengaji dengan anak2 murid seramai 12 orang. Tapi malam ni bertambah lagi 3 orang menjadikan semuanya 15 orang. Kalau ikutkan, nak tolak jer permintaan mak2 mereka yang turut datang ke rumahku. Tapi bila memikirkan harapan mereka ..akurkan sahaja.

Moga2 Allah mempermudahkan urusanku dalam mendidik anak-anak didikku ini. Dan kerana itu juga,sesi mengaji terpaksa di bahagi 2 bagi memudahkan pengajian berjalan lancar ( anak2 ni kalo dah jumpa.. macam2 disembangnya..main)

Lupa plak nak habaq..sejak 10 bulan yang lalu~ anakku si Hafiz dah mula bergul dengan anak2 jiran. Beliau juga turut bermain bersama Haziq, Aleesya & Akil. Tambahan plak dengan kehadiran si Alia ( anak buah Ita) yang menjadi sahabat baik dengan Diena & Aishah. Mereka juga antara pelajar2 tetap sesi pengajian di rumahku.. Alhamdulillah.. Alhadulillah..

k.. to be continue ek..:)

nota kaki :
nanti kita masukkan gambo2 diorg ek..:)

3 comments:

Hannaz Haney said...

nak belajor ngaji boleh?? jadi anak murid ke-16... huk3x..

Impian Serikandi said...

bleh.. apa salahnyer:) Cik Puan Besar Hana.
mengajar bukan bereti kita hebat..hehe.. dlm masa yg sama dpt mengulangkaji smula surah2 dlm Alquran.." anda buat anda dapat"..

Hannaz Haney said...

kenapa pulak gelaran Cik Puan Besar nie.. siapakan gerangan si Sultan yang nak jadi hubby aku pulak?? ha3x..

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...