Friday, June 10, 2011

~ Insan terpilih @ mangsa keadaan ~

Waduss.. banyak nyer kain yg perlu dilipat & di iron.. sekejap jer masa berlalu. Next week, anak-anak dah start sekolah..so bermakna rutin akan kembali seperti biasa..

Minggu ni adalah minggu paling sibuk..sebabnya:

- Siapkan PNL May ~settle dah..
- Smlm dapat call dari GCC - ' Puan Hariah.. anda Top 7 yg tersenarai dan terpilih untuk TM Star pada18 Jun ini di MMU,mohon hadir ke pejabat kami di tingkat 8,Menara TM jam3.30 ptg..'- dah pergi dah..
- sempat juga menonton cerita Nora Elena.. jam 7 ptg..- hik..hik..
- 2-3 hari ni..memang ngantuk sesangat.. selepas mengajar mengaji pada anak2 & anak jiran.. trus tidur ~ cover balik minggu lepas punyer.. bz bantu menguruskan kenduri kahwin si Eny.







Semalam dapat sms dari TM point.. menyatakan CDMA dah boleh ambil..dengan syarat melampirkan dokumen yang berkaitan. Smuanya dengan melayari website yang diberi.. banyak kali juga try.. tak boleh pun..call pun asyik tak berjawab jer..dari semalan call..tak berjawab.

Dan petang tadi telefon itu berangkat.. fuhh bestnya.. insan terpilih arr:

KITA~ Selamat petang, Nama saya Hariah Binti Ahmad, bertugas di TM Bukit Mahkamah..boleh saya tau siapa yang bercakap disana?

DIA~ Selamat petang..naper ni telefon ajer..takkan tak boleh buka web tu..
( dalam hati~ naper aku yg kena marah ni..)

KITA ~ Salam Cik.. saya baru jer call & baru jer nak tanya. Apsal jawab macam tu.. ini baru internal.. belum lagi external.. Tak sepatutnya Cik mengeluarkan kata-kata begitu.. 'Support Each Other', macammana pandangan orang luar kalau kita begini.. ( ha.. aku dah giram ni..)
Lantas beliau menjawab..

DIA~ maaf, telefon berdering-dering dari semalam.. saya geram arr,lagi pun semua orang takde..Cik nak apa ek?

AKU ~ sepatutnya tak boleh lah buat macam tu..kitakan cermin kepada Company kita..kan elok berbudi bahasa.. tak rugi,kalaupun tak boleh nak jawab, hantarlah email pada semua staff agar dapat berhubung melalui email.. tak elok tu..( dah macamguru bahasa arr )

DIA~ Hari ni saya seorang sahaja yang ada..yang lain bercuti..saya pun taks empat nak sembahyang..incoming call tak henti-henti..

AKU ~ yea ke? kalau macam tu divert arr ke h/phone..

DIA~tak boleh.. nanti jem plak h/phone saya..
(Yo ko ! poyo jer jawapannya.. ni kena pergi kursus komunikasi ni.. )
akhirnya dapat juga aku ceritakan masalah aku..aku bagi cadangan agardia dapat scankan dokumen tu & email kepada aku.. Alhamdulillah..memang orangnya bertimbang rasa & mahu membantu..

Moral of story~ Siapa pun kita.. cubalah berkomunikasi dengan nada yang baik..bercakap biarlah beradab..kerana itu budaya kita..org islam.. dan Aku ~ mangsa keadaan.. redha ajer la.. walaupun rasa nak nangis ajer tadi..

yea..yea.. next week dpt h/phone TM CDMA 011.. alhamdulillah



Nota Kaki ~ Dapatku bayangkan yg minggu depan lagi arr bz.. moga2 perancangan berjalan lancar.. Ameen.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...