Tuesday, September 25, 2012

Berdehem..

Hari ni adalah hari ke-3 aku naik kenderaan awam.. hehe.. komuter & LRT..saje2 nak tukar angin., Honestly, macam best jer sebab :-
- ada drebar
- boleh sambung tidur sementara sampai ke destinasi
- takde la tergesa-gesa
- jadi penumpang mithali sebab lemah lembut jalan.. 
   (hehe wanita ngandung kat jalan lambat)
 - dapat belanja dari suamiku.. toche2..

tapi petang tadi membara jer tatkala aku n kak ujie ( yang juga pregnant macam aku ) naik LRT sama2 di Plaza Rakyat. ish.. geram pun ada..ada 2 orang Bangla yang sedang duduk di dalam train memandang ke arah kami berdua yang sedang berdiri.. pandang atas dan bawah..sambil tersenym.. mata diorang pun agak liar terus memandang ke arah perut kawanku..kak Ujie.

Macam aku diorang pandang arr.. tapi disebabkan tudungku yang labuh dan mukaku yang garang.. diorang tak berani tengok.. hihi. Aku yang tak selesa pada masa itu meminta Kak Ujie mengalihkan badannya ke arah lain.. sekali lagi si Bangla tu membuat aksi yang ntah apa-apa.. Lalu aku berdehem.. ehem..ehem.. dengan kuatnya.. kalo ku tau, nak jer ketuk ngan payung..tapi takdepayung arr.

Alhamdulillah dehem aku didengari seorang amoi & aci yang baik hati. Beliau memintaku agar duduk di tempatnya... tapi aku menyapa kak Jie agar beliau duduk. sementara aku masih berdiri.. Si bangla2 tu.. masih duduk.. ish..diorang ni betul2 takde education btul arr. Buat2 muka kering plak tuu..tapi tu arr hanya disebabkan aku berdehem, diorang tunduk ajer.. takut la tuu..itu baru dehem.. bukan jeritan.. ternyata orang Malaysia memang baik-baik.. orang luar yang datang jer yang bawa budaya yang ntah ape-ape.. 

Melayu..Cina mahupun India merupakan bangsa yang berhemah sebenarnya. Aku pun pelik, macam mana korang boleh 'jatuh cinta' ngan mat bangla, pakistan & Afrika ni..

Ok, seperti biasa, masa untuk membasuh kain.. see u next story.. :)

P/s: seronoknya.. terserempak dengan Mimi  Asma sahabatku di TMR&D di surau tadi..walaupun seketika. Beliau datang ke TMKL buat inspection projek dia daa.. hebat wanita ini ;)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...