Thursday, September 20, 2012

suamiku.. terima kasih ~ 2


Baru jer terima berita gembira.. dah hari ni sedih plak.. kali ni suamiku baru pulang dari tempat kerjanya di Cyberjaya.


Waduhh.. kali ni suamiku memaklumkan yang kenaikan gaji ditangguhkan ke hujung tahun. Ini kerana pihak pengurusan mengharapkan KPI syarikat naik mendadak. Itu pun sekira nya semua kakitangan memberi komitmen yang tinggi terhadap kerja..kena cari projek daa.. ( emm.. syarat yang ntah ape2 la.. walhal semua staff exe TM dah dpt kenaikan pada Julai yang lalu.. ish..ish..)

Memang aku nampak suamiku sedih..muka pun kelat jer.. tapi sebagai isteri takkan nak tunjuk kesedihan juga.. so aku hanya diam tatkala beliau menyuarakan rasa hati beliau. Dan paling aku terkejut.. beliau menyatakan kemungkinan besar beliau terpaksa melepaskan beberapa item yang dia sayang termasuk kereta kancil mahupun motor elegantnya...:(.. so sad.. 
Semuanya kerana aku dan anak2. ( nak bersalin dan anak2 yang bakal bersekolah pada tahun 2013..) 
Tapi aku menasihatkan beliau agar bertahan dgn kekurangan tersebut dan teruskan kehidupan seperti biasa..InsyaAllah, Allah akan mempermudahkan kehidupan kita semua..maka berdoalah..

Doa dan harapanku agar suamiku agar baik-baik sahaja...tenang dan terima dari dugaan ini dengan hati yang redha...
Kalo tak dapat elaun pun takpe la bang..yang penting hidup kami gembira. ;)

Masa utk tidur.. Assalamualaikum..

P/s: teringat-ingat kat Adam.. anak jiranku bertanyakan padaku apa itu 'teghoyaak"..kik2x.. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...