Wednesday, September 19, 2012

suamiku..terima kasih

Entri ni tak menunjukkan apa-apa maksud tersirat.. cuuma rasa gumbira sesangat terhadap suamiku.. En Wan Fadley..

Beliau comot.. comot yang amat sangat.. cool. tapi baik hati.. hehe
Apsal puji plak tuu.. YES! YES! elaun rumahtangga dah naik tiga ratus hinggit.. alhamdulillah.. alhamdulillah..

Malam tadi beliau yang dok santai di hujung sofa sambil membelek samsung tabnyer.. ntah aper ntah... tetiba menyatakan pertanyaan bajet nak bersalin ni pada aku.. fuhh.. soalan panas tuu.. emm macam aku walaupun dah lebih sepuluh tahun dengannya pun terus terang masih ada perasaan malu.. ( aww tak rela uu..) wehh malu itu perlu..

Lantas aku menjawab." Kalo nak ikutkan TM cover dlm RM2500 utk bersalin.. tapi takut terover jer.. so dari kira2 Yah dalam RM2000 diperlukan untuk stand by arr. Aku menyambung lagi." Naper bang? Dah dapat increment ke?." Suamiku hanya tersenyum. 
Issh.. ni la bab yang suspen yang dok suka ni.. 
"InsyaAllah, bulan ni dapat.. tapi taklah banyak. Lepas tu.. disebabkan anak bertambah, abang naikkan elaun Yah sebanyak tiga ratus hinggit. Bolehlah tambah-tambah beli pampers, susu dan lain-lain."


Reaksiku ketika itu...
jeng..jeng..jeng.. dah tentunya aku memanjatkan kesyukuran padaNya. 
Alhamdulillah. Terima kasih atas nikmat yang diberi olehNya... punyai suami yang memahami dan menyayangiku dan anak-anak seadanya. Memang aku pun ada pendapatan sendiri, tapi  bila diagih-agihkan untuk anak-anak dan rumahtangga. Untuk pakai dibadan pun tolak ke tepi.. bagi kami bila dah berkeluarga ni, anak-anak adalah keutamaan kami.. Syukurlah.. suamiku dapat tambahan pendapatan. Bolehlah tumpang-kan.. lagi pun pakaian baby tak beli lagi ni.. so bolehlah pakat2 beli belako ni..

waduhh.. terujanyer..tak sabar nak listkan item yang nak dibeli..
k.. nak sambung kojer arr.. tata..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...